Friday, December 12, 2014

SET MENGANDUNG




     Tak kenal maka tak cinta. Itulah ungkapan yang saya katakan. Saya mula berkenalan dengan Shaklee semasa saya mengandung anak ketiga melalui mak saya tau nanny Faridah. Mula nak guna produk Shaklee saya sangat takut dan bimbang. Takut dan bimbang sebab tak tahu apa isi kandungan, buat dari mana, macam kualitinya, ada bercampur dengan bahan kimia atau tak. Sewaktu mengandung anak yang pertama dan kedua saya cuma makan dan kenal Obimin saja tau, ubat dari hospital saya langsung tak boleh makan. Setelah disoal selidik dan diberi penerangan yang amat jelas oleh nanny Faridah saya mula yakin untuk menggunakan Set Mengandung Shaklee.Tetapi dalam hati masih was- was lagi tau. Tetapi saya berserah kepada Nya, dan saya berpegang dengan teguh takkan lah kawan yang saya kenal sejak dari sekolah rendah hinggalah sekolah menengah nak tipu dan aniayai saya kan, tak mungkin.Jadi saya teruskan juga makan Produk Shaklee.
      Inilah yang dikatakan tak kenal maka tak cinta.Saya mula makan Set mengandung Shaklee semasa kandungan berusia empat bulan. Apa yang boleh saya katakan memang terbaik Set Mengandung Shaklee ni. Mana taknye saya bekerja, saya menyambung pelajaran, masih mempunyai anak-anak yang kecil, ditambah pulak sedang hamil, semua ini memerlukan tenaga yang banyak. Tetapi alhamdulillah, saya memperolehi semua itu dengan Set Mengandung Shaklee. Setiap kali saya pergi ke klinik untuk periksa kandungan saya, setiap kali itulah jururawat memuji tekanan darah saya terbaik, hb saya terbaik dan yang sewajibnya saya kekal bertenaga, tak ada mual loya atau lebih tepat lagi alahan yang teruk. Saya masih lagi mampu untuk berjaga pada waktu malam  untuk menyiapkan tugasan yang diberikan oleh pensyarah saya. Dan saya bangun pagi pon memang tak ada pening kepala.
     Disinilah saya mula jatuh cinta dengan Produk Shaklee.Baru saya yakin dan percaya dengan keberkesanan Produk Shaklee. Dan sampailah kehari ini saya masih lagi mengamalkan Produk Shaklee. Dah dua tahun saya mengamalkan produk yang sememangnya terbaik. Oh ya, apa yang ada dalam Set Mengandung Shaklee ye.


ENERGIZING SOY PROTEIN ( ESP)


 


  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.
  • Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.
  • Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. I
  • ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.
  • Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.
  • Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah.
  • Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.

 Vitalea
  • Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral.
  • Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.


 Set Mengandung Shaklee
  • Kalsium amat penting dalam penghasilan susu ibu.
  • Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh.
  • Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
  • Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
  • Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period. 
  • Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium.
  • Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
  • Vitamin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
  • Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
  • Kekurangkan kalsium semasa mengandung  akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri.






  •  B Complex Shaklee  lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan
  • Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya ‘spina bifida’.
  • Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari.

  • Sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.
  • Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.
  • DHA dan EPA dari Omega  penting untuk pembentukan otak dan mata bayi.
  • Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan
  • Membantu ibu mengawal pertambahan berat badan ketika mengandung.



Untuk Konsultasi percuma hubungi : Umi Khalsum Binti Saad
                                                           016 9800 440 (tel/sms/wasap)
                                                           email : umikhalsum@gmail.com
                                                           facebook : umikhalsum
                                                           fanpage : Aspirasi ibu sihat & cantik

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.








No comments:

Post a Comment

Copyright to UMI KHALSUM
Designed by UMIESUEstudio 2015