Monday, December 22, 2014

CARA HILANGKAN ASMA


ASMA / LELAH





Anak- anak adalah anugerah yang tidak ternilai kurniaan dari Yang Maha Esa. Oleh sebab itu ibu bapa memberi kasih sayang yang tidak ternilai buat anugerah yang terindah ini.  Mereka akan menjaga anak-anak sebaik mungkin. Cuba kita imbas balik zaman kita kanak-kanak dahulu, ketika kita demam ataupun jatuh sakit, mereka amat-amat risau melihat keadaan kita hatta ada nyamuk seekor pun yang hinggap ditubuh kita mereka betul-betul marah. Bagi ibu bapa yang mementingkan kesihatan anak-anak, mereka sudah memberi vitamin untuk anak-anaknya untuk kesihatan yang unggul.
Saya masih ingat lagi, anak-anak saya biasa diserang penyakit Asma. Dalam waktu itu hanya Allah sahaja yang tahu betapa rungsing dan sedihnya melihat keadaan mereka. Berulang alik ke klinik adalah perkara biasa apabila anak-anak diserang penyakit Asma. Saya pun terfikir sampai bila saya harus berulang alik ke klinik setiap kali anak-anak diserang penyakit Asma. Saya pun mencari alternatif lain untuk tidak selalu memberi anak-anak ubat klinik iaitu dengan memberi supplemen Shaklee. Kenapa saya tidak memberi anak-anak saya supplemen Shaklee sedangkan dalam waktu yang sama saya adalah seorang pengedar Shaklee. Mulai dari saat itu saya mula memberi anak-anak saya Set Asma dari Shaklee dan anak-anak saya pun dah jarang sangat- sangat terkena Asma selepas mengamalkan supplemen Shaklee dengan Izin daripadaNYA.

 


APA ITU ASMA?
Penyakit asma adalah penyakit kronik yang berpunca  daripada kekejangan otot di cabang tengkorak yang akan menyebabkan saluran pernafasan bengkak dan sempit.  Selain itu juga asma ialah dimana keadaan salur paru-paru  menjadi radang sekaligus menyebabkan salur paru-paru tersumbat. Mereka yang diserang penyakit asma samada kanak-kanak ataupun dewasa selalunya akan  berkahak yang menyebabkan batuk dan muntah. Sesetengah kanak-kanak pula akan mengalami atau mudah berhingus dan hidung berair pada waktu malam. Batuk adalah salah satu punca permulaan terjadinya asma. Penyakit asma bermula dengan batuk berpanjangan di waktu malam dan awal pagi. Serangan Asma akan menjadi lebih kerap jika tidak dirawat dengan betul. Tahap serangan Asma bermula dari ringan hingga ke tahap yang boleh mengancam nyawa. Perubahan keterukan serangan Asma boleh berlaku dalam masa beberapa jam atau hari sahaja dan ia juga boleh berlaku bila-bila masa sahaja. Penyakit Asma boleh membawa maut  jika terjadinya serangan Asma yang teruk jika rawatan yang sebetulnya tidak diberikan. 

PUNCA PENYAKIT ASMA?
·         Keturunan – Ianya merupakan penyakit genetik di mana saluran pernafasan menjadi sensitif dengan alahan-alahan  seperti habuk, debu bunga, bulu haiwan peliharaan.
·         Jangkitan virus pada saluran pernafasan.
·         Merokok.
·         Perubahan cuaca.
·         Bahan perangsang seperti minyak wangi, bau cat dan habuk lantai.
·         Makanan dan perasa tambahan.
·         Ubat seperti aspirin.
·         Adanya penyakit eczema dan resdung
APAKAH GEJALA PENYAKIT ASMA?
·         Batuk berpanjangan atau batuk diwaktu malam.
·         Susah bernafas
·         Rasa ketat di dada (nafas berbunyi seperti wisel)
·         Dada berbentuk seperti dada burung
·         Susah untuk menghembus nafas
·         Nafas laju
·         Denyutan jantung menjadi cepat
·         Kelihatan gelisah
·         Letih lesu
·         Kulit berpeluh dan sejuk
·         Warna kebiruan pada bibir dan kuku

#MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MERAWATI #

CARA MENCEGAH PENYAKIT ASMA SECARA SEMULAJADI?
·         Membantu mengukuhkan sistem imun kerana ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia.
·         Interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuhdengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh.
·         Ia mengimbangi kepada alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi  daripada virus, mikrob termasuk selsema.
·         Nutriferon ini boleh diambil tanpa mengira had umur samada kecil atau dewasa dan amat-amat digalakkan untuk diambil kepada mereka yang selalu demam, batuk dan selsema. Penyakit  Asma kebiasaannya bermula dengan batuk dan selsema dan amat-amat sesuai kalau diamalkan nutriferon ini untuk mencegah dari terkena serangan penyakit tersebut.
·         Membantu mempercepatkan anak-anak sembuh daripada sakit.
·         Nutriferon ini jauh lebih baik dari ubat-ubatan ataupun antibiotik.


·        Mencegah penyakit asma
·        Membantu mencairkan kahak
·        Omega Guard Shaklee terdiri daripada 7 asid lemak Omega iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain.
·        Kandungan Omega 3 mampu bertindak seperti steroid tetapi ianya tidak memberi kesan sampingan seperti steroid.



Hubungi saya : UMI KHALSUM BINTI SAAD
                      016-9800440
                      umikhalsum ( fb)
                     Aspirasi ibu sihat & cantik ( fanpage)
                     www.umikhalsumbtsaad.blogspot.com( blog)
 

No comments:

Post a Comment

Copyright to UMI KHALSUM
Designed by UMIESUEstudio 2015