Friday, January 30, 2015

BAHAYA PENGHAWA DINGIN

Dengan lafaz Bismillah saya memulakan entri saya ini.



Entah kenapa sejak kebelakangan ini badan saya rasa terlalu cepat letih. Adakah ini disebabkan saya berada dalam keadaan selsema dan batuk. Sejak akhir-akhir ini memang saya kerap diserang demam, batuk dan selsema. Hati saya pun tertanya-tanya kenapalah penghawa dingin di pejabat ini terlalu sejuk. Walaupun saya sudah memakai baju sejuk tetapi sejuk itu tetap terasa. Pada suhu berapa penghawa dingin ini di buka,tetapi jika difikir secara logik akal tentulah pada suhu yang paling sejuk. Sampai bila saya harus berada dalam keadaan begini. Dalam keadaan menahan kesejukan dan keadaan yang sentiasa diserang demam, batuk dan selsema. Bukan saya seorang sahaja yang merasa kesejukan ini, rakan-rakan yang lain pun sama. Ataupun ditambah dengan keadaan cuaca yang sejuk atau saya yang tidak sihat sebenarnya.


Jika dibiarkan tentu akan memudaratkan kesihatan. Berada didalam suasana atau ruangan yang tertutup yang di pasang penghawa dingin sebenarnya amat merbahayakan kesihatan . Antara kesan penggunaan penghawa dingin :
  •  Kerap sakit kepala dan keletihan.
  • Sakit kepala yang kronik.
  • Badan mudah terdedah kepada penyakit seperti lelah, batuk, demam dan selsema.
  • Kulit menjadi kering.
  • Sistem tubuh menjadi lemah.
  • Menyebabkan berlakunya stress apabila berada ditempat panas kerana tubuh sukar menyesuaikan diri di tempat panas.
  • Gangguan pernafasan.
Saya pun jadi terfikir sampai bila saya harus berterusan berada dalam keadan tidak sihat.  Andai di biarkan akan bertambah teruk keadaan saya ini. Oleh sebab itu saya mencari alternatif untuk membantu menguatkan antibodi tubuh saya ini. Saya mula mengamalkan memakan supplement pada setiap hari. Alhamdulillah, saya mampu melawan keadan tersebut. Demam, batuk dan selsema tidak lagi menyerang saya sejak saya mengamalkan supplement dari Shaklee ini. Bukan itu sahaja, bonus yang saya dapat ialah kulit saya menjadi lembap walaupun seharian berada di dalam bilik berhawa dingin.

Antara supplement yang boleh membantu anda yang bekerja di tempat berhawa dingin ialah:
B- COMPLEX
  • B complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% Biotin dan Asid Folik.
  • Membantu mengurangkan keletihan dan kelesuan.
  • Melawan tekanan.
  • Membantu meredakan sakit kepala.
  • Membantu menambah tenaga.
NUTRIFERON
  • Satu-satunya interferon semulajadi di dunia.
  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari.
  • Mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh T- cells, B -cells dan makrofag.
  • Melawan kanser dan tumor.
  • Meringankan stress dan kelesuan.
  • Melindungi dengan berkesan terutama sekali penyakit selsema, alergi, inflamasi dan influenza.
 VITAMIN C
  • Merangsang pembentukan kolagen.
  • Mengukuhkan sistem imun.
  • Menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom selsema dan flu.
  • Mencantik dan melembapka kulit.
  • Mengekalkan kolestrol sihat.
hubungi saya untuk konsultasi secara percuma.
UMI KHALSUM BINTI SAAD
016 9800 440
umikhalsum / Aspirasi Ibu Sihat & Cantik (fb) 



No comments:

Post a Comment

Copyright to UMI KHALSUM
Designed by UMIESUEstudio 2015