Monday, January 19, 2015

SET MENYUSU

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah Terima kasih Ya Allah dengan kurniaan daripadaMU  dengan mengabulkan doaku untuk dikurniakan anak lelaki dalam hidupku. Walaupun saya sudah memiliki anak-anak perempuan yang solehah sebagai penyeri hidup saya dan suami, tetapi naluri hati saya ingin juga memiliki anak lelaki sebagai penguat saya di usia tua nanti. Bukan saya menidakkan kemampuan puteri-puteri hatiku, tetapi biasalah kan untuk melengkapkan kebahagiaan rumahtangga kami. Jauh di sudut hati saya merasa amat terkilan kerana saya tidak mampu untu menyusukan puteri-puteri saya untuk tempoh dua tahun.Bukan saya tidak mahu untuk menepati tempoh dua tahun itu, tetapi saya tidak tahu atau dengan kata lain tiada ilmu langsung berkenaan penyusuan susu ibu. Di tambah pula saya kekurangan susu badan pada waktu itu. Apakan daya saya terpaksa memberi susu formula untuk anak-anak saya. Saya dah sematkan dalam hati saya untuk menyusu penuh buat anak saya yang ketiga ini. Pada hari ini genap 1 tahun 6 bulan 2 hari anak saya Haziq Al Hadi dilahirkan di muka bumi ini. Alhamdulillah saya masih mampu untuk terus menyusu badan hingga ke hari ini. Terima Kasih Ya Allah dengan bantuan daripadaMU ini.Saya sendiri pun sebenarnya terkejut dengan keadaan ini, dimana susu badan saya melimpah ruah. Jika tidak di pam sepanjang waktu saya bekerja, pastinya saya akan mengalami bengkak susu. 


 KENAPA SUSU BADAN PENTING UNTUK BAYI ANDA?
  •  Susu ibu kaya dengan antibodi serta hormon-hormon yang mampu memberi perlindungan kepada bayi daripada masalah usus 
  •   jangkitan pada pernafasan
  •  jangkitan telinga
  •  alahan makanan
  • kerosakan gigi, pneumonia dan meningitis.
  •  Ia juga menggalakkan pertumbuhan pembentukan otot-otot muka dan rahang.
  •  susu ibu membantu untuk mencegah bayi dari mendapat kanser.
  •  membantu mengecutkan rahim dan mengembalikan rahim ke bentuk asal.
  •  membantu mengurangkan berat badan sehingga 500 atau lebih kalori sehari dengan aktiviti tersebut. 
  •  mengurangkan risiko terkena kanser payudara, pre-monopouse, kanser ovari dan osteoporosis.
 KELEBIHAN MENYUSU BADAN MENURUT PERSPEKTIF ISLAM
  •  Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (susu badan) akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.
  •  Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 1/2 tahun) dan beramal soleh tidak melangar perintah Allah dan taat kepada suaminya, maka malaikat-malaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.
  •  Jika wanita memberi susu badannya kepada anaknya yang menangis, Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.
  •  Susu ibu menjadikan anak lebih sihat daripada terkena penyakit terutama selsema dan batuk, InsyaAllah.
  •  Dengan memberi air susu ibu kepada anak, pengaruhnya sangat besar terhadap perkembangan dan kesihatan fizik dan jiwa anak.
  •  Jika semalaman ibunya tidak tidur kerana menjaga anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberi pahala seperti memerdekakan 70 hamba ke jalan Allah.



APAKAH RAHSIA SAYA? SET BUDGET PENYUSUAN SHAKLEE

 ENERGIZING SOY PROTEIN
  •  Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu lebih cepat dan banyak

  •     Membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam.


  •    Membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum
  •  ESP terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam lamanya.
  • Memberi rasa kenyang yang berpanjangan dan untuk ibu yang ingin kurus

 ALFALFA
  • Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu.
  • Melegakan keletihan.
  • Melawan alahan.
  • Membantu merawat keputihan. 
  • Membantu menguruskan badan.
Hubungi : UMI KHALSUM BINTI SAAD
 016 9800 440
Umie Rizuwan


No comments:

Post a Comment

Copyright to UMI KHALSUM
Designed by UMIESUEstudio 2015